Komunikat w sprawie PIT - 8C

Komunikat w sprawie PIT - 8C

(dotyczy refundacji kosztów kształcenia)

 

 

Szanowni Państwo,

 

Koleżanki i Koledzy,

 

Mam przyjemność poinformować Państwa, że Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Chełmie wspólnie z innymi Okręgowymi Izbami otrzymała zmianę interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych kursach i szkoleniach organizowanych, finansowanych w całości lub części albo refundowanych w całości lub części przez Okręgowe Izby Pielęgniarek i Położnych ze składek członkowskich.

 

W związku z powyższym Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Chełmie począwszy od roku 2018 nie będzie wystawiała PIT-8C.

 

Wszystkie pielęgniarki, pielęgniarze i położne, którzy korzystali z dofinansowania i otrzymali informację PIT - 8C z Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Chełmie mają prawo skorygować zeznania podatkowe na 5 lat wstecz (t.j. za lata 2012-2017).

Dokonanie korekty, o której mowa wyżej nie jest obowiązkiem podatnika, a prawem, z którego może skorzystać. Korekty za 2012 r. należy złożyć do końca 2018 r.

Pielęgniarki, pielęgniarze i położne, którzy chcą dokonać korekty swoich zeznań o zwrot nadpłaty podatku z przychodu wykazanego w PIT-8C są zobowiązani do samodzielnego złożenia ich do Urzędu Skarbowego.

Do korekty zeznań rocznych należy dołączyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty (za każdy rok oddzielnie) wraz z Interpretacją podatkową z Interpretacją podatkową - pobierz.

 

Przewodnicząca
Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych
w Chełmie
/-/ Izabella Chałaj

WZóR wniosku o stwierdzenie nadpłaty -POBIERZ